fbpx

Schrijven voor je klanten.

Teksten voor Social Media

De kunst van het overtuigend schrijven is copywriting.  Stel je voor dat jouw klanten bij het lezen van de eerste zin al dolenthousiast zijn over je product of dienst. ‘Wat denk je, kleine kans? Juist niet!’ Gebruik de juiste toon in je teksten. Maar speel ook in op het onderscheidend vermogen. Blijf vooral dicht bij hét hart van je organisatie.

Wat zit jouw ideale klant dwars? Je gebruikt dit heel specifiek om – wanneer je klanten jouw verhaal lezen – ze bij de eerste zin al volledig de aandacht hebben voor de boodschap. Hoe activeer jij de doelgroep? En hoe speel je in op hun verlangens? De kracht van schrijven voor social media leidt in elk geval tot meer conversie voor je advertenties. Dat hebben wij al voor je getest. Ontdek meer!

schrijven voor je klanten

Overtuigend schrijven.

Het onderbewuste van je klanten stimuleren om leads of aankopen te genereren.

meer aandacht, meer conversie.

Al 4 jaar test ik uitgebreid waar online gebruikers op reageren. Waar ze gevoelig voor zijn en hoe ik hun interesse omzet in meetbare conversie. Tussen al die advertenties die iedere seconde voorbij komen op de tijdlijn, wil jij volledig de aandacht voor jouw boodschap. Er zijn verschillende manieren om die aandacht te creëren. En met de stijl van het schrijven kunnen we het onderbewuste van je klanten stimuleren om ze aan te zetten tot actie.


Dit is hoe het schrijven voor je doelgroep werkt:

In iedere fase van de klantreis spreek jij de klant op een andere manier aan. Je kijkt naar de behoefte en beantwoord deze. Tijdens het schrijven maak je ze emotioneel. ‘Maar, wacht! Dat is niet zo lief, of vind je van wel?’

‘Onthoud héél goed; de klant is op zoek naar zijn of haar oplossing. Jij biedt deze tenslotte aan!’ Je mag ze daarom gerust een beetje stimuleren.

Elke fase in de reis van de klant is cruciaal. Waar jij niet zichtbaar bent, zal de concurrent er van door gaan met jouw lead. Dat wil je liever voorkomen dan genezen, toch? Neem contact op.

Ook adverteren op social media?

Praat met een Facebook specialist ?

Jordy van der Veen