fbpx

Adverteren voor e-commerce.

Meer verkoop, meer omzet!

Heb jij een e-commerce business? Dan wil je uiteraard meer conversie genereren! En dat kan met social media advertenties. Om de verkopen via social media te stimuleren is het belangrijk om campagnes te ontwikkelen die passen in de verschillende fasen van de klantreis. Daarmee laat je de doelgroep ook meteen jouw meerwaarde zien. Je kunt ook kiezen voor diverse doelstellingen.

adverteren e-commerce social media

Conversiemodel e-commerce advertenties.

Hoe genereer je omzet met social media advertenties?

Vind je dit allemaal nog wat ingewikkeld? Dat is heel begrijpelijk! Ook echt resultaat behalen met je allereerste advertentie kan namelijk een hele uitdaging zijn. Ons conversiemodel helpt je alvast een flink eind op weg. Door gebruik te maken van het conversiemodel, zorg je voor een ultieme klantreis. In dit geval is dat de verbinding tussen je doelgroep en jouw product of dienst op social media.

Klantreis: awareness, consideration, action en loyalty!

De klantreis bestaat uit vier fasen. In de eerste fase komt jouw klant voor het eerst in contact met jouw product of dienst. 

Als de klant overweegt om een aankoopt te doen bevindt hij of zij zich in de tweede fase. Overtuig je de klant? Yes! Er vindt daadwerkelijk een eerste aankoop plaats in de derde fase.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de klant in kwestie afhaakt. In die situatie kun je een bezoeker blijven stimuleren met content dat afgestemd is op de klant. Dát is hoe slim adverteren via social media werkt!

Gratis conversiemodel

Ben je benieuwd naar mijn gratis model om meer omzet voor jouw webwinkel te genereren? Download hem hier!

Ik nodig je ook graag uit om een keer vrijblijvend te sparren. Neem gerust contact op.

Ontdek meer over adverteren voor e-commerce

Veelgestelde vragen

Hoe blijft mijn productenaanbod relevant voor de doelgroep?

Allereerst stem je natuurlijk de advertentie af op de doelgroep. Je toont niet alleen de producten, maar kijkt ook kritisch naar het schrijven van teksten welke de doelgroep activeert. Teksten en productomschrijvingen welke simpelweg de doelgroep overtuigen jouw product aan te schaffen.

Vervolgens bereik je de doelgroep met Dynamische Advertenties op Social Media. Dit zijn advertenties die variëren maar wel zijn afgestemd op de gebruiker. Elk individu zal producten tegenkomen welke voor hem of haar relevant zijn. Zo stijgt je conversiewaarde voor jouw webwinkel.

Hoe meet Facebook de data uit mijn webwinkel?

Hoe weet je of een aankoop is gedaan door een advertentie op Social Media? Daar is een tool voor. Facebook werkt namelijk met een pixel.

Dit is een stukje code dat iedere actie op de website meet. Deze code ziet of iemand alleen het product heeft bekeken, heeft toegevoegd aan de winkelwagen of dat het product ook écht is afgerekend door de klant.

Waar beheer ik mijn producten op social media?

Je hebt een webwinkel en vraagt je af hoe het kan dat Facebook toegang heeft tot al jouw producten? Dit komt doordat er een koppeling is met jouw webwinkel en de catalogus binnen Facebook. 

Je kunt daardoor ook bepaalde producten gaan segmenteren en indelen in Social Media Advertenties. Zo maak je het aanbod voor de doelgroep relevant.

Kan ik bezoekers opnieuw benaderen via social media?

Bezoekers die een product hebben bekeken maar niet tot aankoop zijn overgegaan; je kunt ze dankzij Social Media eenvoudig opnieuw activeren om een actie te verrichten. Dit doe je bijvoorbeeld met ‘Dynamische content.’ Dit is content dat is afgestemd op het gedrag in het verleden.

Social Media Adverteren is dus een efficiënte manier om relatief goedkoop de doelgroep opnieuw te benaderen met advertenties die er voor zorgen dat de bezoeker alsnog een aankoop verricht in jouw webwinkel.

Zijn de kosten voor het adverteren op social media hoog?

‘Het tegendeel is waar!’ Adverteren via Social Media doe je namelijk met een minimale investering. Je kunt budgetten voor jouw Social Media advertenties eenvoudig afbakenen.

Door te leren optimaliseer je vervolgens de advertentie en het budget. De volgende stap is om jouw Social Media advertenties op te gaan schalen.

Waar worden mijn advertenties vertoond?

Het klopt inderdaad dat er op Social Media verschillende plaatsingen zijn voor jouw advertentie. Je kunt advertentiematerialen eenvoudig naast elkaar leggen in een A/B test. Met de doelstelling om te testen op plaatsingen, leren we waar een advertentie de meeste resultaten behaald. Resultaten welke zijn gebaseerd op jouw doelstellingen.

Ook adverteren op social media?

Praat met een Facebook specialist

Jordy van der Veen