fbpx

Het 1-op-1 social media traject.

Geef je online marketing een boost!

Surf jij je suf in de zoektocht naar de beste methode voor het genereren van meer leads en omzet? Stop met zoeken! Mijn 1-op-1 social media traject biedt jou dé uitkomst!

Wil jij op een leuke manier je online marketing naar een hoger niveau tillen? Ik garandeer je dat we samen in een korte periode een bijzonder resultaat gaan behalen. Aan de slag gaan met je online marketing was nog nooit zo tof en aantrekkelijk! Geen achterhaalde theorieën, maar direct concreet aan de slag met de uitvoering van je marketingplan.

Laten we jouw onderneming letterlijk een boost geven op social media!

1-op-1 traject social media

In 4 stappen naar online succes!

Hoe (funnel) advertenties op social media je online marketing een boost geven

1. Introductie

Ik vind het enorm interessant om samen met jou je business te analyseren. Wat onderneem je? En waar sta je als ondernemer? Dat zijn belangrijke vragen om antwoord op te geven. Laten we dit samen uitpluizen. Op die manier kom je tot waardevolle conclusies: is dit al het moment om op te schalen op social media? Of moeten we eerst kritisch naar je aanbod op je kanalen/website kijken? Deze antwoorden geven ons een mooi inzicht in het online succes van je bedrijf. 

Ben je al nieuwsgierig geworden? Laten we kennis maken met elkaar. Ik nodig je van harte uit voor een vrijblijvende introductie.

2. Trainingmodules – Succesvol adverteren op social media

In de derde stap zal ik meerdere social media trainingen verzorgen. Hierin gaan we aan de slag met jouw concrete doelstellingen. Wat je hieraan hebt? Je leert de doelgroep daadwerkelijk te bereiken, hoe je ze het beste aanspreekt. De kers op de taart is leren hoe je zelfstandig je eerste social media advertentie opzet. Als bonus kun je deelnemen aan acht social media modules. Die kun je in je eigen tempo volgen, want je krijgt een life time ticket tot mijn training!

3. Aan de slag met input

Nadat we alle gegevens en input hebben verzameld, ontvang je een document waarin je alle feedback op de toegepaste acties vindt. Aan de hand van deze samenvatting brengen we samen de doelgroep in kaart. Nu je over alle kennis uit mijn training beschikt, is het moment aangebroken: je gaat nu écht zelfstandig je eigen social media advertentie opzetten!

Er zijn ook ondernemers die het adverteren liever uitbesteden. Ook dan is het fijn om te weten hoe jij bedrijf zelf optimaal kunt inrichten, om meer verkopen te genereren op social media. Het Marketing Boost Traject biedt ook voor jou een uitkomst!

Plan jij ook (vrijblijvend) een strategiesessie? Dan loop je aan het eind de deur uit met waardevolle informatie die je direct zelf kun implementeren.

4. Evaluatie

Na twee à drie weken breekt het spannendste moment aan: we gaan samen kijken hoe jouw eerste advertentie heeft gepresteerd. Er zullen twee contactmomenten volgen waarop we de resultaten evalueren en verbeterpunten opstellen. In deze fase kunnen we er ook voor kiezen om je advertentie op te schalen. Dit is een vervolgstap op mijn 1-op-1 social media traject. Je ontvangt dan namelijk life-time support van mij via de community.

Wil jij pro-actief aan de slag met je online marketing? Dan is dit traject een héle interessante stap voor je! Meld je vrijblijvend aan voor een kennismaking of neemt contact op.

Laten we kennismaken!

‘Plan eenvoudig een gratis strategiesessie met mij!’

– Jordy van der Veen – Social Media Marketeer

[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

Ontdek meer over social media adverteren

Veelgestelde vragen

Welke advertentiedoelstellingen kan ik gebruiken?

Waar zet jij jouw volgende Social Media Advertentie voor in? Bepaal je doelstelling aan de hand van welke resultaten jij wilt behalen met Social Media Adverteren. Er is een scala aan mogelijkheden:

  • Je merkbekendheid vergroten en werken aan het merkbewustzijn
  • De doelgroep bereiken met een boodschap (zoveel mogelijk bereik)
  • Verkeer naar je website stimuleren
  • Verkopen stimuleren (conversie)
  • Betrokkenheid vergroten en reactie stimuleren

Advertentiedoelstellingen vertellen jou onder meer hoe jij je advertentie dient in te richten voor de doelgroep.

Hoe bepaal ik mijn doelgroep op social media?

Het definiëren van de doelgroep doe je op basis van onder meer de onderstaande kenmerken. Bepaal wel eerst je advertentiedoelstellingen; om vervolgens de doelgroep in kaart te brengen. Denk aan interesses en gedrag op Social Media, leeftijd, geslacht, opleidingsgegevens, locatie of taal. Deze opties bieden de mogelijkheid om doelgericht te adverteren.

Zijn de kosten voor het adverteren op social media hoog?

Het adverteren op Social Media is relatief goedkoop. Je kunt in elk geval je budget afbakenen. Vooraf stel je eenvoudig een looptijd in voor jouw advertentie. Met de Facebook Ad Manager heb je zelf de controle over verschillende aspecten. Zo bepaal je zelf hoeveel jij daadwerkelijk uitgeeft aan een advertentie. We gebruiken dit budget om vervolgens je advertentie te optimaliseren.

Remarketing via social media, hoe werkt dat precies?

Bezoekers op je website bijvoorbeeld; je kunt ze dankzij Social Media eenvoudig opnieuw activeren om een actie te verrichten. Dit doe je bijvoorbeeld met ‘Dynamische content.’ Dit is content dat is afgestemd op het gedrag in het verleden.

Social Media Adverteren is dus een efficiënte manier om relatief goedkoop de doelgroep opnieuw te benaderen met doelgerichte advertenties.

Waar worden mijn advertenties vertoond?

Het klopt inderdaad dat er op Social Media verschillende plaatsingen zijn voor jouw advertentie. Je kunt advertentiematerialen eenvoudig naast elkaar leggen in een A/B test. Met de doelstelling om te testen op plaatsingen, leren we waar een advertentie de meeste resultaten behaald. Resultaten welke zijn gebaseerd op jouw doelstellingen.

Is A/B testen een pré?

Met een A/B test split je jouw campagnebudget. Je adverteert vanuit één campagne en de test adverteert vanuit deze campagne doelstellingen. Het is tactisch om – zodra je een eerste advertentie plaatst – te starten met een A/B campagne. Met de winnaar uit de test kunnen we een nieuwe advertentie maken en eventueel opschalen. Een testcampagne heeft de volgende kenmerken:

  • Testen op doelgroep-segmentatie
  • Advertentiemateriaal (communicatie in uitingen)
  • Weergave optimalisatie
  • Of de plaatsingen van de advertentie

Ook adverteren op social media?

Praat met een Facebook specialist

Jordy van der Veen